zerotech dobby
Spread the love

درون Dobby طراحی بسیار جمع و جوری دارد یا حداقل بدنه کوچک آن به خوبی درون جیب شما جای می گیرد. همچنین این دستگاه خارق العاده با قیمت ارزانی ارائه می گردد یا لااقل در مقایسه با دیگر رقبا هزینه کمتری را بر دوش علاقه مندان فیلمبرداری و عکاسی سلفی قرار می دهد.

Dobby شرکت Zerotech هم اکنون با قیمت ۳۹۹ دلار در ایالات متحده و ۵۹۹ دلار استرالیا در کشور استرالیا در دسترس علاقمندان قرار دارد و با اینکه هنوز در انگلستان عرضه نشده ولی گمان می رود با قیمت ۳۲۵ پوند وارد بازار گردد. در مقایسه با دیگر درونهای رقیب با ابعادی بزرگتر، دابی ویژگیهای متنوع و جذابی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

ویژگیهای کلیدی
  • لرزشگیر خودکار دیجیتال
  • باتری قابل تعویض با قابلیت ذخیره انرژی مورد نیاز ۹ دقیقه پرواز و فیلمبرداری
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۱۹۲۰x1080p
  • ویژگی تعقیب هدف و شناسایی چهره
  • پرواز و فرود خودکار
  • طراحی بدنه ای قابل جمع شدن
  • 199 گرم وزن
  • نرم افزار همراه دستگاه
  • 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • قابلیت استفاده در محیط داخل و خارج از ساختمان در بادی با سرعت ۲۸ کیلومتر بر ساعت

درون سلفی دابی با بهره گیری از تکنولوژی پروازی پلتفرم Qualcomm Snapdragon  خصوصیات تشخیص چهره، قفل کردن بر روی هدف و تعقیب آن را به خوبی به نمایش می گذارد. چنین قابلیتهایی در کنار پرواز با تنها یک دکمه و مود Orbit این درون سلفی را بسیار هوشمند می سازد.

با این حال Dobby از کنترل دستی بطور کامل بی نیاز نیست و حتی زمانی که در تعقیب سوژه بوده و بطور خودکار فیلمبرداری می کند هم برخی اوقات نیاز به کنترل از طریق نرم افزار دارد.

چهار پروانه ای که پرواز دستگاه را میسر ساخته بر روی بازوهایی قرار دارد که پس از اتمام فیلمبرداری و فرود در بدنه جمع شده و حمل این پرنده کوچک را درون جیب آسان می سازد.

 

در زمان کوتاهی که برای اولین آزمایش درون دابی داشتیم توانستیم ویژگی تشخیص چهره و تعقیب سوژه فیلمبرداری را تست کنیم که به خوبی عمل می کرد و تنها یک زمان آنهم جهت کنترل فرود نیاز به استفاده از انگشتان جهت لمس کنترلر دستگاه بود. نکته جالب توجه اینکه نرم افزار دستگاه به خوبی توسط دوربین فیلمبرداری به صورت زنده تغذیه و امکان مشاهده تصاویر و کنترل آن را به گونه ای بسیار روان فراهم می نمود.

از نرم افزار درون سلفی سخن به میان آمد و جای دارد به این نکته اشاره کنیم که همزمان می توان تصاویر و عکسهای ثبت شده با دوربین را به گوشی منتقل کرده و از طریق شبکه های اجتماعی فراهم شده به اشتراک گذارد.

باتری دورن دابی انرژی مورد نیاز پرنده را به مدت زمان ۹ دقیقه تامین می کند (و با قابلیت شارژ سریع نیز می توانید دستگاه را پس ۴۵ دقیقه دوباره به پرواز درآورید.) که این زمان به خصوص اگر در خارج از منزل و مشغول پیاده روی بوده و درون نیز به دنبال شما پرواز کند به سرعت به پایان می رسد. باتری های اضافی نیز همراه دستگاه عرضه می شوند که ۵۹ دلار استرالیا قیمت دارند و تقریبا لازم به نظر می رسند.

شرکت زیروتک مجموعه ای از ویژگی های هوشمند را در بسته ای از فناوری نوین جای داده که بطور شگفت آوری ارزان است و جدای از برخی کمبودها مانند تکنولوژی کنترل از طریق صدا یا محدودیت های استفاده از آن در محیط داخل ساختمان روش لذتبخشی را در فیلمبرداری با درون ها پیش روی کاربران قرار می دهد.

منبع: CNET

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *